Algemene Voorwaarden en aandachtspunten praktijk 'azuleen'

  1. De Algemene Voorwaarden gelden vanaf het moment dat een afspraak voor de eerste behandeling is gemaakt. Ik ga er van uit dat je de Algemene Voorwaarden leest en er acoord mee gaat voor je naar de eerste sessie komt. Met het accoord gaan van de Algemene Voorwaarden geef je mij toestemming voor een behandeling vanuit mijn vakgebied. Mocht je niet accoord gaan, wil je me dat dan voor je naar de eerste sessie komt laten lezen of horen. De afspraak vervalt dan.
  2. Ik heb de inspanningsplicht je naar beste vermogen te assisteren met het oplossen van je problemen. Als ik de indruk heb je niet te kunnen helpen, geef ik dat direct aan. Als ik je beter kan doorverwijzen, doe ik dat na overleg met jou.
  3. Ik hanteer de uitgangspunten van de AGV; Algemene Verordening Gegevensbescherming.
  4. Afspraken zijn te maken per email azuleen@gmail.com of via mijn telefonisch spreekuur op de meeste werkdagen tussen 17.00 en 18.00 uur. 06-28263724. Geef per email voorkeursdata op. Afzeggen of verplaatsen graag via mijn telefonisch spreekuur. 
  5. Het kan voorkomen dat je me niet direct kunt bereiken op mijn telefonisch spreekuur doordat ik met een ander in gesprek ben. Bel me dan een paar minuten later nog een keer. Als je me een email stuurt, bel ik je terug. Mail: azuleen@gmail.com
  6. Voor alle medische problemen dien je je huisarts te raadplegen. ik heb geen mening over de diagnose, behandeling of medicatie van de arts of specialist. Problemen die de mogelijkheden van kinesiologie te boven gaan, verwijs ik door naar het reguliere circuit.
  7. Wanneer je een verslaafde/verstokte roker of drinker bent of lange tijd bent geweest, waneer je drugs gebruikt of langdurig gebruikt hebt, kan ik je niet helpen; mijn vak is gericht op het bevorderen van het zelfherstellend vermogen van de mens. Bij gebruik van genoemde gifstoffen breng ik door aan het probleem te werken het verstoorde zelfherstellend vermogen wellicht verder in problemen. Als je twijfelt of ik je kan behandelen, neem dan contact met me op.
  8. Het is mogelijk dat ik je voor aanvang van de eerste sessie om een legitimatiebewijs en/of je zorgpas vraag. Die laatste is nodig om je rekening goed in te vullen.
  9. Betaling van de sessie dient direct na afloop contant plaats te vinden. Overboeken binnen drie dagen is ook mogelijk.
  10. Bij (gevoel van) griep, stevige verkoudheid, oorontsteking, keelontsteking, koortsig zijn, vaccinatie of boosterprik direct na een medische ingreep, tandartsbehandeling of bij het gebruik van antibiotica kan ik je niet zinvol behandelen en heeft het geen zin om te komen voor een sessie; je systeem is gericht op herstel en laat kinesiologisch testen niet toe. Mochten deze omstandigheden zich voordoen op de dag voor of de dag van de sessie dan graag telefonisch melden op 06-28263724. Bij te laat of niet afmelden (korte tijd voor de sessie) breng ik de volledige sessie in rekening. Kom je met griep of anders ziek zijn toch naar de praktijk dan bestaat grote kans dat ik niet aan de behandeling kan beginnen omdat je niet te testen bent. De gereserveerde tijd breng ik dan volledig in rekening.
  11. Geef bij het maken van een afspraak aan of je een sessie nodig hebt van een half uur of van een uur. Gangbaar zijn sessies van een uur. De eerste sessie is altijd een uur. De gereserveerde tijd wordt in rekening gebracht; ook al valt de behandelduur korter of langer uit.
  12. Dringend verzoek om geen parfum, sterk geurende crème, aftershave, haarlak of olie te gebruiken wanneer je naar een sessie komt; het stoort mijn concentratievermogen en daardoor de resultaten.
  13. Enkele dagen voor je naar de eerste sessie komt, dienen de gegevens (antwoorden op de vragen van de intake-lijst) per mail of per post in mijn bezit te zijn. De intake-lijst kun je op mijn website vinden onder Extra informatie/Intake. 
  14. Bij de eerste sessie graag een kleine foto of pasfoto van jezelf meebrengen voor bij jouw archief.
  15. Graag enkele minuten voor de afgesproken tijd komen; ik heb een kleine wachtruimte.
  16. Mijn praktijk bevindt zich op de tweede etage; per lift te bereiken. Mocht het een probleem voor je zijn met de lift te gaan, geef dat dan aan bij het beantwoorden van de intake. Ik kom je dan beneden bij de voordeur ophalen en we gaan via de trap (sleutel nodig om binnen te kunnen) samen naar mijn praktijkruimte. Als je beneden aanbelt, doe ik vanuit de intercom de voordeur open. Die gaat dan automatisch volledig open en sluit zich vanzelf.
  17. Als zich na een sessie problemen of opmerkelijke reacties voordoen, wil ik daarvan graag op de hoogte worden gebracht per email of op mijn telefonisch spreekuur; het is lastig werken wanneer ik pas tijdens de volgende sessie verneem dat er zich allerlei problemen hebben voorgedaan. Bovendien kan ik het nodig achten dat er op korte termijn een extra controlesessie of nieuwe sessie in mijn praktijk moet plaatsvinden. Misschien moet ik je doorverwijzen.
  18. Het kan voorkomen dat ik op het laatste moment je sessie moet verplaatsen vanwege urgentie of noodgeval.
  19. Bij kinderen en jeugdigen tot 16 jaar oud verwacht ik indien mogelijk de aanwezigheid van de moeder bij de eerste sessie (ze weet het meeste over de geboorte en zwangerschap).
  20. Bij een sessie kan slechts één extra persoon aanwezig zijn; de aanwezigheid van meerdere mensen verstoort de concentratie en gaat ten koste van de resultaten. Mijn werkruimte is te klein om met veel personen aanwezig te zijn.
  21. In de praktijkruimte zelf graag geen schoenen dragen. Je kunt ze neerzetten in de wachtruimte.
  22. De Algemene Voorwaarden, geldend voor mijn praktijk zijn te relateren aan de Algemene Voorwaarden van de LVNT.
  23. Deze Algemene Voorwaarden zijn bedoeld om zo effectief mogelijk mijn werk te kunnen doen. Laat je er niet door afschrikken ook al staat het er wat streng. Je bent van harte welkom en ik zal mijn best doen voor een vertrouwensvol contact tussen ons. Je verder helpen staat bovenaan !